مایکروسافت ویندوز 10 را برای گوشی موبایل، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی و دیگر دستگاه‌هایش معرفی کرد
نوشته شده توسط : محمود مختاری

جی اس ام: به هر دلیلی که که زیاد اهمیتی ندارد مایکروسافت تصمیم گرفت تا شماره 9 را برای ویندوز رد کرده و بعد از ویندوز 8 نسخه 10 را معرفی کند.

جی اس ام: به هر دلیلی که که زیاد اهمیتی ندارد مایکروسافت تصمیم گرفت تا شماره 9 را برای ویندوز رد کرده و بعد از ویندوز 8 نسخه 10 را معرفی کند.

در زمینه رایانه‌های شخصی در نهایت به نظر می‌آید که این نسخه بتواند کسانی که به ویندوز 7 چسبیده‌اند را متقاعد کند تا این نسخه را بر روی رایانه‌های خود نصب کنند. دکمه استارت به ویندوز بازگشته که در کنار بخش نوشتاری کلاسیک یک بخش مجزا به صورت مترو دارد.

قسمت جستجو نیز با ویژگی جدیدی که دارد جستجو را در صفحات وب نیز انجام می‌دهد در حالی که جستجو در داخل محتوای رایانه شما نیز انجام می‌شود.

مایکروسافت ویژگی جدیدی را که task view نام دارد به این نسخه اضافه کرده، این ویژگی مولتی تسکینگ را راحت تر کرده و مانند عکسی است که در زیر مشاهده می‌کنید. برای کسانی که از صفحه نمایش‌های لمسی استفاده می‌کنند اگر انگشت خود را از سمت چپ صفحه نمایش بکشند مولتی تسکینگ ظاهر می‌شود.

اگر کاربری باشد که از یک دستگاه ویندوزی قابل تبدیل شدن به تبلت و لپ تاب استفاده می‌کند، مایکروسافت با ویژگی جدیدی که به این نسخه اضافه کرده و نام آن را Continuum گذاشته شما را یاری خواهد کرد. این ویژگی رابط کاربری را با توجه به اینکه که شما از صفحه نمایش لمسی یا از صفحه کلید استفاده می‌کنید تغییر می‌دهد.

این ویندوز برای ریانه‌ها در اواسط سال 2015 ارائه خواهد شد. این نسخه از ویندوز، نسخه بعدی برای گوشی‌های ویندوزی هم خواهد بود اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی برای آن‌ها ارائه خواهد شد.

مایکروسافت گفته که نسخه ویندوز برای گوشی‌های موبایل را به موازات همین نسخه که برای رایانه‌های شخصی ارائه می‌شود توسعه خواهد داد و می خواهد یک تجربه کاربری یکسان برای کاربران از صفحه نمایش 4 اینچ تا صفحه نمایش 80 اینچ ارائه کند.

با این تفاسیر در نهایت مایکروسافت متوجه شده که نباید از همان رابط کاربری که برای صفحه نمایش‌های لمسی استفاده می‌کند برای دستگاه‌هایی که از صفحه کلید و موس بهره می‌برند استفاده کند.

 

منبع: جی اس ام





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: